רקע

ביוני  2016 אירע פיגוע במתחם שרונה מרקט בת"א . שני מחבלים פתחו באש על קהל הסועדים במסעדת מקס ברנר והחלו להימלט לכיוון מתחם ה – TLV של היום. ברדיוס של פחות מקמ"ר ממקום האירוע ממוקמים שמנה מערכי אבטחה סדורים : תחנת רכבת השלום , מתחם מגדלי עזריאלי ומערכי האבטחה של משרדי הממשלה , מתחם הקריה , משרד הביטחון , רשות השידור ומערך האבטחה של מתחם שרונה עצמו. בכל מערך שכזה מוצב מנהל ביטחון , מערך אבטחה חמוש ,חדר בקרה , מיטב המערכות הטכנולוגיות ועוד . תוך דקות מתחילת האירוע זרמו למתחם עשרות אנשי אבטחה , משטרה ומגב שהחלו במרדף אחר המחבלים הנמלטים. למרות שבחדר הבקרה של מתחם שרונה היו תמונות של המחבלים לא הייתה כל דרך להעבירם לכוחות . למרות ששני מחבלים חמושים מסתובבים בשטח לא הייתה קיימת כל דרך ליידע את הכוחות השכנים והם למדו על האירוע מהפרסום ברדיו וברשתות .

הפיגוע במתחם "שרונה" רק מהווה דוגמה אחת מיני רבות אשר היו יכולים  להתנהל אחרת אם היה קיים קשר רציף בין מנהלי הביטחון באיזור ובינם לבין כוחות המגיבים הראשונים .

אירוע שרונה ואילו שבאו אחריו הניעו את היזמים , עירד גיל ועודד הלוי להקמת מצודה נט – רשת החירום האזרחית . הרשת שהושקה רשמית במסגרת כנס האבטחה של ישראל ISC-2023  הוקמה במטרה לתת פתרון ללקונה זו ולאפשר העברת מידע דו כיווני בין גורמי החירום הממלכתיים לבין מנהלי האבטחה והחירום בגופים האזרחיים וכן לאפשר למנהלים אילו לקיים קשר שיגרתי ביניהם ע"פ חתך טריטוריאלי או/ ו מגזרי .

 אירועי ה-07.10 העצימו את הצורך במתן פתרון דומה גם לכוחות החירום בישובים בדגש על מאות רכזי הביטחון, כיתות הכוננות וצוותי הצח"י , "שומרי השכונות" וגופים נוספים שקמו בעקבות האירועים הטרגיים בדרום.  

יש לציין שבישראל פועלים גם עשרות רבות של גופי "חירום" וולונטריים המפעילים מעל 80,000 מתנדבים שגם אותם נשאף חבר לרשת .

 

(בצילום תשעה מערכי אבטחה ברדיוס של ק"מ ללא יכולת קשר ביניהם נובמבר 2023)

x
סייען נגישות
הגדלת גופן
הקטנת גופן
גופן קריא
גווני אפור
גווני מונוכרום
איפוס צבעים
הקטנת תצוגה
הגדלת תצוגה
איפוס תצוגה

אתר מונגש

אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

סייגי נגישות

למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

רכיב נגישות

באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים.רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.